Kapper

Wie knipt en snijdt, kleurt en stempelt? Natuurlijk, dat is de kapper. Je haar wordt geknipt of gesneden en van een of meerdere kleuren voorzien en na elke behandeling volgt de onvermijdelijke stempel in je klantenkaart.

 

In de watten leggen

De kapsalon van nu moet goed zijn. Moet kwaliteit leveren en moet de klant als nooit tevoren in de watten leggen. Dit omdat Nederland nou bepaalt geen tekort aan kapsalons kent. Sterker nog, nog steeds schieten ze als paddenstoelen uit de grond. Hoewel de meeste kappers allround zijn heb je nog steeds wel de specifieke dames en herenkapper, de goedkope tientjes kapper en de barbershop voor de man die daar behalve het hoofdhaar ook de baard en de snor laat verzorgen. Allemaal hebben ze een ding gemeen: ze hebben te maken met moordende concurrentie.

Kapper

 

Verschillende kleuren

De kapper van nu moet veel meer kunnen dan knippen en snijden. Zo moet kleuren tegenwoordig tot een van je specialiteiten behoren. Tegenwoordig namelijk wil zo goed als elke vrouw wel een kleur in het haar en liever nog verschillende kleuren. En dat kan tegenwoordig ook allemaal. Hoe meer kleur, hoe leuker je haar. Althans, zo lijkt het wel eens.

 

Verse bak koffie

Gelukkig is ook veel hetzelfde gebleven in de kapsalon. Zo krijg je bij binnenkomst vaak een verse kop koffie aangeboden door de stagiair en lees je vervolgens de roddel- en damesbladen en als je geluk hebt de krant van vandaag. Ook gebleven is de stempelkaart, ook wel klantenkaart genoemd. Na elke behandeling krijg je een stempel en is je kaart vol, dan krijg je een gratis behandeling. In de praktijk blijkt echter dat de klantenkaart dan al zoek is geraakt.

 

Nog groter dan vroeger

Wat wel is veranderd is de klantvriendelijkheid, want die is bij de kapper nog groter dan dat die vroeger was. Je haar dat standaard even lekker gewassen wordt, even een extra verzorgende crème in je nek en nog maar een kop koffie als je ietsje langer moet wachten. De kapper van nu lacht altijd en biedt de klant de beste service. Omdat het besef er is dat bij klachten de volgende keer voor een andere kapsalon gekozen wordt, die om de hoek bijvoorbeeld. Het is vechten om de gunst van de klant, die vanwege financiële reden overigens ook nog weleens voor de tientje slapper wil kiezen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *